sunnuntaina, heinäkuuta 17, 2016

Aurinkoisena iltana kuvattuja

KYH-töitä valmistuu pikku hiljaa ja tässä on vielä aikaakin. Kesäyön hullutuksessa aloitettiin kesäkuun eka päivä työ ja siitä alkaen juhannukseen yksi työ joka päivä. Tänä vuonna tuo merkitsi 24 neuletyön aloittamista ja osa sai olla ufoja eli keskenjääneitä töitä. Kaikki aloitetut on tarkoitus saada valmiiksi heinäkuun loppuun mennessä.


Sukkia on valmistunut nyt kolme paria. Tässä ne ovat yhteiskuvassa lähes kaikki. Junasukkien toinen sukka oli jäänyt menomatkalla nurmikolle. Onneksi löytyi pieni sukka!


Lapsen hempeän väriset Maija-sukat on tehty Broken seed-kuvioinnilla ja siis Maija-langasta. Koko on n. 35  ja lankaa kului näihin sukkiin  83 g .



Novita Seitsemän Veljestä Polkka -lankaa meni näihin vihreisiin sukkiin  101 g. Koko on naiselle sopiva.


Junasukat on neulottu Regian jämistä Jalkaterän oikea neule on vaaleanpunaista yksivärisenä. Kulutus näihin vauvan sukkiin on 25 g.


Tiskiliinoista nyt kaikki ovat valmistuneet, siis tämän tempauksen aikana aloitetut. Edelleen näytti varastoon jäävän lankaa. Ehkä nekin pikku hiljaa muuttuvat tiskiliinoiksi automatkoilla. Ruskeassa on beigeä ja tumman ruskeaa Bambu-lankaa. Liina on aloitettu kulmasta ja toinen puoli on vaalea ja toinen tumma. Vihreä on hammpulangasta neulottu oikeilla ja nurjilla silmukoilla kuvioiden.  Langan vyötettä ei enää löytynyt. Hamppuliinan neuloin 5 mm:n puikoilla ja bambuisen 4 mm:n puikoilla. Kulutus on yhteensä  96 g.



 Nämä olivat oikein ufoutuneet lapaset ja olen erittäin tyytyväinen, että ne tehty loppun ja huovutettukin. Lankana on vanha Novita Puro. Onkohan sitä enää markkinoilla. Olen monen monet huovutetut lapaset tehnyt siitä ja itsellä ei ole yhtään -- ovat hävinneet/ käyneet kaupaksi. Se juttu sinänsä on hieno asia. Mitä muuta neuloja toivoo, kuin että neuleista pidetään. Kulutus oli 97 g.

 

Yksi suosikkikukistani on poimulehti. Puutarhan versio on isompi kuin luonnossa. On vähään tyytyväinen ja sade- ja kastepisarat on upeita lehdillä. Kasvaa hyvin ja rikkaruohot eivät selviä taistelussa.

Yhteenveto valmiista (vihreällä) ja kesken olevista;

1. Simplicitas-huivi, Novita Polku, Ohje Ullasta
2. Safarisukat lapselle
3. Beige Novitan Bambu-lanka tiskiliina
4. Ruskeat miesten sukat vaaleansinisin raidoin, 7V
5. Vihertynyt hampputiskiliina
6. Siskot-sukat
7. Broken Seed -sukat, Maija
8. Vauvan pipo, Wool/ Nalle
9.  Lempeät naisten sukat Austerman Step 6 fach
10. Tiskiliina bambulangasta, helmineuletta

11. Lastensukat 7 VRaita-langasta
12. Junasukat , Fabel

13. Nuken kesähattu, Tennesee
14. Huovutetut lapaset, Novita Puro
15. Ruoste-sukat
16. Pikkuhuivi
17. Tummanruskea tiskiliina, Bambu

18. Junasukat
19. Nalle Sinikello, naisten sukat
20. Pikkupipo vauvalle

21. Lapsen sukat 7 V
22. Vihreä Polka-sukat
23. Taas kerran tiskiliina

24. Keltaiset pitsisukat

lauantaina, heinäkuuta 16, 2016

Festarimeininkiä


Ekat neulefestarit ovat meneillään Jyväskylässä. Tämä viikonloppu piti olla muualla Suomessa, mutta suunnitelmat ovat sitävarten, että muuttuvat. Sateista on ollut ja vielä aamulla kuuden aikaan ropisi kunnolla vettä. Aamun kaupunkireissulla, ei viitsinyt jäädä Toivolan pihalle vesisateessa. No, ehtipä laittaa viimeiset mansikat ja syödä lounaan ennenkuin aurinko alkoi paistaa. Toivolan pihalla oli myyntikojuja ja populaa ja lankaa... Huomenna vielä ehtii.

 Iltapäivällä Ilun laatikoita ja värien sinfoniaa. Ihanat puulaatikot muuten. Jotain ostin...


Väinämöinen-sukkalankaa ja vähän muutakin lankaa.  Väri-ilottelu jatkuu. Jotain ostin...

 Oli siellä muitakin kojuja ja kuvassa saalis. Uhoava, pääset osalliseksi näistä ihanuuksista!
+ 950 g. 

Lopuksi jostain Käsityömessuilta, luultavasti Jyväskylästä ostettuja mosaiikkeja ja nyt yksi sudenkorento koristaa kivipuroamme.

perjantaina, heinäkuuta 08, 2016

KYHäily jatkuu

 KYHäily jatkuu ja Ahvenanmaan vierailun aikana jotakin valmistui tai eteni.Kuva Lemlandin puolelta kohti Maarianhaminaa.

 1. Simplicitas-huivi, Novita Polku, Ohje Ullasta
2. Safarisukat lapselle
3. Beige Novitan Bambu-lanka tiskiliina
4. Ruskeat miesten sukat vaaleansinisin raidoin, 7V
5. Vihertynyt hampputiskiliina
6. Siskot-sukat
7. Broken Seed -sukat, Maija
8. Vauvan pipo, Wool/ Nalle
9.  Lempeät naisten sukat Austerman Step 6 fach
10. Tiskiliina bambulangasta, helmineuletta

11. Lastensukat 7 VRaita-langasta
12. Junasukat , Fabel

13. Nuken kesähattu, Tennesee
14. Huovutetut lapaset, Novita Puro
 15. Ruoste-sukat
16. Pikkuhuivi
17. Tummanruskea tiskiliina, Bambu

18. Junasukat
19. Nalle Sinikello, naisten sukat
20. Pikkupipo vauvalle

21. Lapsen sukat 7 V
22. Vihreä Polka-sukat
23. Taas kerran tiskiliina
24. Keltaiset pitsisukat

 Tämä kasa on valmiina ja pääteltyinä. Koko kekoon kului lankaa 444 g.  Valmiina 11 työtä 24 aloitetusta työstä. Kolme viikkoa vielä aikaa muiden loppuun saattamiseen.

 Joskus kauan sitten olen ostanut Novitan Bambu-lankaa ja sitä nyt sitten kulutan pois. Vielä on yksi keskeneräinen tiskiliina tulossa tästä langasta tällä kertaa. Beigeä ja tummanruskeaa 4 mm pyöröllä neulottuna. Kuvioitu eri lailla nurjilla ja oikeilla silmukoilla. Kaikkiin kolmeen kului yhteensä 76 g.

 Etiopian nuttujen seuraksi on valmiina pari pipoa, enemmänkin pitäisi tehdä. Molemmissa on Nallen jämiä käytetty. 84 s  kerroksella ja alareunan 5 krs resorin jälkeen 30 kerrosta ja sitten kavennukset milloin mitenkin, joku välikerros väliin. 3mm sukkapuikoilla neulottu. Toinen pipo on kokonaan resopria. Kulutus näihin pipoihin yhteensä oli 38 g.


Meillä on vahtikoiramme Boris, ei tosiaan hauku ketään. Kaikki ovat tottuneet Boriksen huiviin ja aina välillä täytyy neuloa uusi jämälangoista. Väliin linnutkin käyvät nokkimassa huivia. Boris metallisena ei korviaan hetkauta moiselle. Kulutus huiviin ihan 13 g.

 Junasukkia menee kaupaksi aina. Osa menee suoraan  Etiopian nuttujen mukana Tansaniaan. Tässä on lankana Fabel. Puikot olivat Knit Pick´s 2,25 mm koivuiset sukkikset. Kulutus oli 25 g. Näihin sukkiin menee melkein aina tämä sama määrä lankaa.


 Rivi sukkia terassin kaiteella. Nyt on niin vihreäää, kun täällää Keski-Suomessa on satanut melko lailla. Olimme vajaan viikon sateiden aikaan Ahvenanmaalla, jossa oli auringonpaistetta ja lämmintä.

 Tässä oli niin ihana lanka neuloa. Perusukkaa tein, kun väri on vahva. Kyseessä on Väinämöinen ja värinä Ruoste. Puikoilla tikuttelin perussukkaa. Lankaa kului 61 g. Riittoisa lanka ja ei halkeile neulottaessa. Sukat ovat naiselle.

 Nämä naisten sukat on varattu. Lankana oli Austerman Step 6 fach ja puikkoina 3 mm cubic´s sukkikset. Tämänkin lanka on niin mukavaa neulottavaa. Lankaa kului  69 g.


Ahvenanmaan bussimatkoilla valmistuivat 3 mm:n bambu-puikoilla nämä naisen sukat Nallen Sinikello- langasta . Langan kulutus oli 70 g.

 Keltaiset pitsisukat valmistuivat Seitsemän Veljestä-langasta ja 3,5 mm puikoilla. Lankaa kului naisten koon sukkapariin 92 g. Onneksi just riitti. Olin tehnyt jotakin joskus tällä langalla.
 


Yhden ahvenanmaalaisen puutarhan loistavan värisen harjaneilikan kera toivottelen aurinkoisempia ilmoja!

lauantaina, kesäkuuta 25, 2016

KYH jatkuu

Kuvia takapihan kukkien luona KYH- laatikon kanssa. Kesken on siis 24 työtä. Osa on vain päättelyä vaille valmis. Tämän päivän jälkeen on vielä 37 päivää aikaa saada ne valmiiksi. Tosin on suunnitelmissa paljon muutakin kuin neulominen. Heinäkuun loppuun asti on siis näitä töitä tulossa.



1. Simplicitas-huivi, Novita Polku, Ohje Ullasta
2. Safarisukat lapselle
3. Beige Novitan Bambu-lanka tiskiliina
4. Ruskeat miesten sukat vaaleansinisin raidoin, 7V
5. Vihertynyt hampputiskiliina
6. Siskot-sukat
7. Broken Seed -sukat, Maija
8. Vauvan pipo, Wool/ Nalle
9.  Lempeät naisten sukat Austerman Step 6 fach
10. Tiskiliina bambulangasta, helmineuletta
11. Lastensukat 7 VRaita-langasta
12. Junasukat , Fabel
13. Nuken kesähattu, Tennesee
14. Huovutetut lapaset, Novita Puro
15. Ruoste-sukat
16. Pikkuhuivi
17. Tummanruskea tiskiliina, Bambu
18. Junasukat
19. Nalle Sinikello, naisten sukat
20. Pikkupipo vauvalle
21. Lapsen sukat 7 V
22. Vihreä Polka-sukat
23. Taas kerran tiskiliina
24. Keltaiset pitsisukat

Mitään ei ole valmiina ja viimeisteltynä. Kursiivilla olevat on päättelyä vaille valmiina. Tiskiliinoja on useampi ajtellen automatkoille neulomista. Puikot pysyvät työssä pyöröillä neuloessa. Tahdon aina välillä nukahdella autossa pelkääjän paikalla ja puikot tippuvat ja sitten odotellaan seuraavaa pysähdystä.



Jalopähkämö kukkii nyt upeasti.  Pionit ovat aloittelemassa kukintaasa, mutta ennen juhannusta sade vähän vaurioitti kukkia. Valkoinen on lepparini ja vaalean punainen on aloittamassa kukintaansa. Taas kun näitä kuvasin, niin mietin naapureita. Onneksi ovat maalla tai poissa kotoaan. Muuten varmaan ajattelisivat minun pääni seonneen keskikesän huumasta ja valosta.

 

torstaina, kesäkuuta 23, 2016

Nyt on juhannus näin laulavi taivas, maa,
sitä lintuset livertäen haastaa
Pois painui jo pilvet metsän taa,
niin selkeä on ilma ja kukassa maa.
Näin seisovi kauniina luonto yhä,
sen täyttävi tuoksut ja rauha pyhä.
Tuo ihmisrintaan se onnen rauhaa,
-Nyt on juhannus!
Tahtoo se riemuiten laulaa.

– Viljo Kajava –



Leppoisaa Juhannusta ! 



KYH-päivtyksen teen juhannuksen jälkeen. Huomenna vielä joku aloitus tai tänään.

tiistaina, kesäkuuta 14, 2016

Väliraporttia, KYH 2016

KYH-hullutus on alkanut. Aika lailla aikataulussa olen aloitusten suhteen. Katsotaan miten käy sitten valmistumisten kanssa.  Onneksi jonkun ufon saa ottaa mukaan. Täytyy kaivella joku keskeneräinen mukaan sekä helpottamaan aloittamista ja  valmistumistakin.
Siinä se laatikko kököttää sormivaleangervon luona. Oli jo kerran vaihdettava työt ispmpaan laatikkoon. Ehkä vielä kerran on vaihdettava, jotta kaikki 24 työtä mahtuu mukaan.



1. Simplicitas-huivi, Novita Polku, Ohje Ullasta
2. Safarisukat lapselle
3. Beige Novitan Bambu-lanka tiskirätti
4. Ruskeat miesten sukat vaaleansinisin raidoin, 7V
5. Vihertynyt hampputiskiliina
6. Siskot-sukat
7. Broken Seed -sukat, Maija
8. Vauvan pipo, Wool/ Nalle
9.  Lempeät naisten sukat Austerman Step 6 fach
10. Tiskiliina bambulangasta, helmineuletta
11. Lastensukat 7 VRaita-langasta
12. Junasukat , Fabel


13. Nuken kesähattu, Tennesee
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.

No niin, yksitoista työtä vielä aloittaa viimeistään 24.6.16 ja valmiina pitäisi olla heinäkuun loppuun menness. Yleensä olen selviytynyt hyvin, mutta parina vuonna on ollut yllättäen muuta ja on jäänyt kesken.

lauantaina, kesäkuuta 04, 2016

KYH 2016

Yhtä hullutusta koko KYH. Olen niin monena vuonna ollut mukana, että kannattaa ainaskin yrittää taas hullutella kesäöisin ja -päivisin.


Kesäyön hullutus eli KYH on neulojien porukkahullutus Ravelryssa (netti-neuleyhteisö).

Tiivistetysti tämän vuoden raamit:
  • Juhannuspäivänä saa levätä.  Siis olisi 24 projektia.
  • UFOt ok. Projekti saisi oikeasti olla UFO, eli ei WIP, joka on työn alla oleva projekti. Joku sellainen 2-4 viikkoa vähintään projekti jäissä ollut ennen kesäkuun alkua.
  • Yksi sarja ja siihen saa vaikka tehdä 24 tiskirättiä tai 24 sukkaparia tai 24 joulukalenteripussukkaa tai 24 erilaisia juttuja. Ihan miten haluaa.
  • Neuloen tai virkaten.
  • Raportointi tapahtuu Ravelryssä.
Itse kerron projekteista ja niiden edistymisestä täälläkin. Töitä voi aloittaa heti monta tai milloin vain. Kaikki siis aloitettuna 24.6 ja  valmiina heinäkuun lopussa. Saapa nähdä miten mummin käy tässä hullutuksessa!

Eka aloitettu ja neulottu automatkalla Tampereelle juhliin ja takaisin. Raporttia myöhemmin.

perjantaina, toukokuuta 27, 2016

Vihreää ja sinistä

Ennen vanhaan bloggasin aina heti yhden työn valmistuttua. Nyt niitä kasaantuu ja kerralla sitten isompi kasa kuvataan ja laitetaan muistiin. Oli pakko laskea sukkaparit ; ennen näitä neljää on valmistunut 29 paria ja nyt siis 33 paria sukkia on neulottu täämn vuoden puolella. Viikko 21 menossa eli kolmisen sukkaa viikossa.

Sinistä ja vihreää on nyt näissä sukissa.Vasemmalla 7 v Raitalangasta 3,5 mm puikoilla sukat kokoa  35/36 ja kulutus oli 80 g . Keskimmäiset ovat Regian fluormania-lankaa, toisiin sukkiin jouduin etsimään vähän oikeita raitoja. Teema oli aika pitkä. Päättelemistä oli siis tavallista enemmän. Puikkoina oli 2,5 Kp´s puikot ja sukkien koot ovat 34 ja 29/30. Lankaa kului molempiin yhteensä 90 g. Pienimmät ovat kerän lopusta ja siis junasukat. Lanka On linen Supersocke, josta edellisessä postauksessa oli aikuisen sukat. Kulutus 27 g.


Kuopuksella oli pipon/lippiksen ohje ja tein samalla ohjeella. Jossain vaiheessa hän totesi mun pipon kuvaa katsellessa, että sun on ihan eri näköinen, millä ohjeella teit. Tämä siis selittää sen, että mun neuleista tulee aina omanlaisia; luen ohjetta huolimattomasti, vähän sinne päin. Aikuisen kesäpipo Elite -puuvillalankaa varastoni perukoilta. Virkkailin 3,5 mm virkkuukoukulla.  Kulutus oli 69 g.


Kuudes täämnä vuoden Etiopian nuttu samalla vanhalla pyörömallina. Lankana Nalle ja Wool. Kulutus tähän nuttuun oli 76 g. Melkein seitsemän kiloa lankaa kulunut tänä vuonna tähän mennessä. Hyvä!


Omenapuut lopettelevat kukintaansa ja piha on valkoinen kuin lunta tai rakeita olisi satanut.

torstaina, toukokuuta 12, 2016

Valmistuneita taas

 Taas muutama nuttu valmistunut automatkoilla ja telkkarin edessä. Lankana Nalle ja Woolia. Nuttu on neulottu pyörönä. Nämä on niin kivoja , kun raitoja voitehdä mielensä mukaan ja keränloput tulee käytettyä. Vauvan pipossa on useampikin keränloppu. Kolmesen pyöröpuikolla tikuttelin menemään. Kulutus näihin nuttuihin oli 219 g ja pikkuiseen vauvan pipoon 20 g.

 Joulun alla kysyttiin niitä miesten sukkia ja viime tipassa tein neljä paria sukkia. Nyt olen pikku hiljaa tehnyt sukkapari kerrallaan miesten sukkia. Nämä on isot 45/46 kokoa ja Seitsemän Velejestä langasta. 142 g meni lankaa. 7 V Nostalgia langasta tein naisten sukat pitsisukkina ja kokoa 38 ja niihin upposi lankaa 94 g.

 Nämä on kokoa 37/38 ja on varattu. Lankana oli On linen Supersocke 4-fach jas puikot 2,5 mm. Silmukoita oli 60.


Automatkoilla neulottu kulmasta aloittaen tiskiliina ja  siihen meni vanhaa bambu-lankaa 39 g.

10 vuotta takana ja jotain edessä. Kirjoittelen ylös, mitä olen tehnyt itselleni pääasiassa muistiin.

sunnuntaina, toukokuuta 08, 2016

Arvonta suoritettu


Onneksi olkoon Kristiina S ja Silmukan saalistaja! Teidän nimenne nousi käsityöpussistani. Alkavalla viikolla jossain välissä pyrin laittamaan pakettinne postiin.Voisitteko ystävällisesti laittaa nimenne ja osoitteenne sähköpostilla isognu (at) yahoo (piste) com.

Ihan mielelläni olisin laittanut monelle voiton, mutta nyt saa kaksi. Tästä sitä jatketaan töiden muistiin merkitsemistä vaihtelevalla tahdilla.

Ennen muuta ihan jokaiselle kiitos ihanista ja mieltä lämmittävistä kommenteista! Niitä oli niin mukava lukea ja luinkin useamman kerran. Iso kiitos!

torstaina, huhtikuuta 28, 2016

5.5 10 vuotta ja 5/5 valmis -> arvonta


5. toukokuuta 2006 alkoi tämä bloggaamiseni. Selasin läpi mitä olen neulonut tai virkannut. Läheskään kaikkea en muistanut. On kiva, kun ovat tallessa.
Sukkia olen neulonut ahkerimmin, eli lähes kuusisataa paria  (laskin 582) ja muita eli tossuja ja säärystimiä yhteensä 12 paria. Erikokoisia villatakkeja on valmistunut 14. Slipovereita olen neulonut kuusi. Vauvojen koko neulesettiä ( housut, takki, myssy, tumput ja sukat) olen tehnyt neljälle lapsenlapselle ja kahden on ollut selvittävä sisarusten entisillä. Villa- tai hahtuvahousuja  olen neulonut  kymmenkunta. Etiopin nuttuja olen neulonut yli kaksikymmentä.
Erilaisia huiveja isoista pieniin olen neulonut 66 kappaletta ja kaulureitakin on valmistunut 8. Lapasia on valmistunut 48 paria ja kämmekkäitä 4. Minulla on tunne, että lapasia en ole tehnyt nimeksikään, kuitenkin lähes viisi paria vuosittain.  Pipoja tai myssyjä  olen neulonut 41. Sitten vielä kaikenlaista pikkusälää; imuja ja patjansuojia, nuken vaatteita, verhoja, apupupuja, patalappuja, tiskiliinoja, kasseja jne.

"Laiska töitään laskee" sanoisi äitini. Laskin nyt kuitenkin huvikseni. Ekavuoden aikana en laskenut langankulutusta, mutta myöhemmin olen aika lailla kirjannut. Olen kuluttanut tähän päivään mennessä (ei vuotta 2006 laskettu) n. 83 kiloa lankaa. Melkoinen kasa!


 Viimeinen keskeneräinen tälle keväälle on valmis! Lankana Seitsemän veljestä ja Novitan malli Syksy 2015. tehty periaatteessa ohjeen mukaan. Kulutus 810 g. Ihanan lämmin ja heti jäi päälle koleana keväisenä päivänä.

Kymppisynttärien kunniaksi järjestän arpajaiset. Kommentillasi olet mukana. Arvonta päättyy 5.5.16 klo 24.00. Voitto on vielä ostamatta, joten en voi sanoa mitä voittaja saa. Jotain kivaa kuitenkin!

Melkoinen matka on kuljettu ja lämpöinen kiitos kaikista kommenteista. Ne ovat niin mukavia ja lämmittäviä! Kivoja muistoja liittyy näihin vuosiin. Mukaviin ihmisiin olen tutustunut.
.

tiistaina, huhtikuuta 19, 2016

Turkoosia

 Piipahdimme Kenkäverossa Mikkelissä. Kannattaa käydä. Entinen Mikkelin maaseurakunnan puinen, pitsinen pappila on nykyisin Marttojen omistuksessa. Kesällä on monenlaista aitoissakin. Nyt on auki myymälä ja pappilan ravintola- ja kahvilapalvelut.


 Aina mukana tulee jotakin. Myymälässä on paljon kaikkea ihanaa. Ostin mm. uuden leikkuulaudan keittöön. Kuvina on vanhoista koulun tauluista puolukka ja toisella puolella mänty. Aino- vaatteet oli kauniita. Joskus toisten, juuri nyt ei ollut tarvetta. Lankaa ostin tasan 100 g.

  

Aika nopealla tempolla neuloin tämän huivin. Lankana on Katian Woody bits.  Lanka on pehmeää ja mukavan tuntuista. Woody Bits on kiva kesäinen puuvillasekoitelanka jossa on mukana värikkäitä puuhelmiä. Koostumus: 35% puuvillaa, 35% akryylia, 30% puuta.  Neuloessa helmet jätettiii toiselle puolelle. Aloitin kolmella silmukalla ja lisäykset joka toinen kerros toisessa reunassa. Ehkä 40 cm lankaa jäi ja huivi painoi 99g.  Lapsenlapsi oli tyytyväinen uuteen huiviinsa.


Kenkäveron myymälän edessä oli kesän ekat "sudenkorennot". Mikkeliläinen Mosaiikkimiljöö myy noita tarvikepaketteja. Ostin messuilta jemmaan ja lastenlasten kanssa kesällä tehdään johonkin kiveen. Talveksi pitää nostaa jonnekin pakkasesta.

sunnuntaina, huhtikuuta 17, 2016

Ruusujen aikaan


Gnu-mamma vanheni ja jälkikasvua oli runsaasti koolla läntisessä rannikkokaupungissa. Syötiin hyvin ja herkuteltiin ja ennen muuta tavattiin sukua. Voi, että kun kaikki lapsenlapset ovat aivan ihania. Niiden jutut ja touhut ovat tosi mukavia ja nautittavia.

Keskeneräinen on tämä hartiahuivi ollut kesästä -14 asti. Lapissa aloin tehdä ja viime viikolla neuloin valmiiksi. Ihanan kevyt on tuo hartiahuivi. Mamma ei ole mallina, en viitsinyt laittaa häntä palelemaan parvekkeelle. Kyllä hän itse sen jo koekäytti; kevyt ja lämmin. Alunperin tämän huivin piti valmistua jouluksi- 14, mutta 85-v synttäri on myös ihan hyvä.
 

 Lankana oli teeteen Lumi ja ohjekin löytyy netistä.  Langan koostumus:75% super kid mohair, 25% silkki ja siis unelman kevyttä. Langat on ostettu Susulta Salosta. Olimme siirtymässä Hesasta Turkuun kesällä -14 ja mies suostui tekemään pienen kiekan Salon kautta. Langat on ostettu myös toiseenkin hartiahuiviin. Josko sen joskus aloittaisi ja tekisi loppuun. Kulutus on tosiaan 54 g.

http://silmukansaalistus.blogspot.fi/2016/02/kevaan-keskeneraiset-haaste.html  

Siis tämän haasteen 4/5 keskeneräinen työ selätetty ja siis yksi enää vaiheessa. Ehkä puolen tunnin työ ja sekin olisi valmis. Tässä ehtisi penkomaan lisää keskeneräisiä. ;)

maanantaina, huhtikuuta 11, 2016

Kasapäin valmista

Viikon loma Lapissa on jo takana ja vähän muutakin reissua. Neulottu on joka välissä ja keskeneräisiäkin tehty taas eteenpäin saamatta niitä kuitenkaan valmiiksi. Tietenkin valmistuminen viivästyy, jos aina vaan aloittaa uutta. Tänään sain uusien valmistuneiden kasan kuvattua.

 
Kasassa on yli 600 g lankaa neulottuna. Se jo tekee pienen loven lankoihini. Ihan hevillä ei saa isoa lovea lankoihini.


Miesten sukkia neuloin loppu vuonna kilpaa ajan kanssa. Viimeisen parin viimeisen silmukan tein juuri kun Joulurauhan julistus alkoi Suomen Turusta. Niin päätin, että tänä vuonna teen niitä valmiiksi useammat parit. Tietenkin ei tänä vuonna kukaan ehkä kysykään. ;)

Lanka: 7V ja tumma harmaa Jussi-lankaa
Puikot :3,5 mm
Malli: oma malli, 13 s puikolla
Koot 42-43
Kulutus:125 g + 131 g

Ohuita sukkia tikuttelen aina välillä. Ne menee takuuvarmasti aina kaupaksi. Jälkikasvu pitää niitä suoraan jalassa lenkkareissa jne. Kerän lopusta riitti lankaa junasukkiin.

 Lanka: On line Supersocke Silk-color (55 % merinovilla, 25 % polyamidi ja 20 % silkki)
Puikot: 2,75
Malli: perussukka ja junasukka
Koko: 39/40
Kulutus: 63 g + 28 g


Menomatkalla Lappiin nukuin aamutuimaan ja Viitasaarelta Ylitorniolle valmistui toinen sukka  kaikkien torkkumisten, ruokailutaukojen jne välissä. Ylitorniolta Hettaan mennessä toinen sukka oli reippaasti yli puolen välin. Oranssit sukat valmistuivat Lapissa. Tulomatkalla tein vielä kesken olevaa Etiopian nuttua.

Lanka: 7V
Puikot:3,5 mm
Mallit: Pitsisukka-ohje sivussa
Rinsessa-kuviointi Ulla-neuleesta
Kulutus:  97 g + 85 g


Lapissamelkein kokonaan valmistui tämä Etipian nuttu. Lankoina on Nalleaaja Woolin loppuja. Olkapäät ovat takanakin samoin : toinen valkoinen ja toinen punainen. lankaa kului 67 g.


Tämä vähän reilumman kokoinen tiskirätti valmistui viikonlopun Mikkelin viisitin automatkoilla. Mintun vihreä Novitan bambu-lanka loppui ja toisessa päässä beigeä raitaa jkv. lankaa kului  38 g.
Kävin sunnuntaina Jyväskylän Käsityömessuilla ja pidin itseni kurissa. Yhtään en ostanut lankaa, tämän vuoden Lankalaihikseni sujuu paremmin kuin viime vuosi -ainakin alkuvuosi. Valmiita on tullut nopeammalla tempolla ja ostoksia ei ihan niin paljon. Messuilta ostin kyllä korttitarvikkeita, joita on jo aika lailla. Mutta oli niin kivoja juttuja. Ullakon pussukan sukkapuikoille ostin ja siitä seuraavalla kerralla kuvaa ja ehdin vähän testatakin.