sunnuntaina, maaliskuuta 30, 2008

Lomaviikko takana

Näissä maisemissa osaa laittaa ajatukset ja asiat oikeisiin mittasuhteisiin.
Matkoilla/ bussissa istumista kymmenisen tuntia suuntaansa eli tuli nukuttua, luettua ja muutama silmukka tehtyä. Kahdet pitsisukat valmistuivat. Sama vanha malli, ei tarvinnut ohjelehtistä mukana. Omasta villatakkistakin valmistui toinen etukappale ja osa hihaa.


Malli:sivussa oleva pitsisukkien ohje
Lanka: Seitsemän veljestä
Puikot: 3, 5 mm bambut
Kulutus; 90 g + 85 g eli yhteensä 175 g

torstaina, maaliskuuta 20, 2008

Iloista pääsiäisaikaa

En löytänyt hyvää pääsiäiskuvaa. Mutta tämä apupupujen iso ja reipas joukko toivottaa kaikille Iloista Pääsiäistä. Syksyllä 2006 matkasi tämä joukko apupupuja kohti Kalkkua SPR:n logistiikkakeskukseen ja sen kautta maailmalle. Puput tehtiin talkoilla työporukan kanssa.

Viikko vierähtää Lapin hangilla ja sitten alkaa Jämälankakuukausi eli Jämälankojen tuhoamisprojekti.


Riemullista pääsiäistä!

tiistaina, maaliskuuta 18, 2008

10.pari uunista ulos


Sukkia syntyy tasaista tahtia, vaikkakaan en ole ihan yltänyt viime vuoden vauhtiin. Tässä vaiheessa viime vuonna oli 13 paria sukkia valmiina.
Sukkapari on aina puikoillani. Kun edellinen pari valmistuu, niin seuraava pari on odottamassa vuoroaan. Sukkani ovat useimmiten aivottomia neuleita, joita kädet osaavat tehdä telkkaria katsoessa, kuunnellessa, keskustella, matkoilla. Ei tarvita mitään ohjeita ja suhteet osuvat itsestään kohdilleen vuosikymmenten kokemuksella.
Sukkalangat vaihtelevat ohuista sukkalangoista Seitsemän Veljestä-lankaan. Step on mukavaa neulottavaa. Yhdellä päivän tai kahden matkalla, ei tarvi paljon kiikuttaa lankaa mukana, kun tikuttaa 2,5 mm bambuilla Step-lankaa, OnLinien ohuita jne. Seiska Veikkaa on vuosien varrella kasaantunut ja tulee edelleen ostetuksikin. Jos saisi ensi kuussa eli Jämäkuussa raitasukkia niistä neulottua lahjoiksi ja ennen muuta hyväntekeväisyyteen pikkuvarpaita lämmittämään.
Neulontai kyseli blogissaan sukkailusta, kannattaa käydä lukemassa. Minusta on kiva, että löytyy muitakin neulojia, joilla sukkia valmistuu tasaista tahtia. Näyttävät käyvän kaikilla kaupaksi; lahjoiksi, viemisiksi ja hyväntekeväisyyteen jne.

Nämä sukat ovat joululahjaksi saamastasi Austerman Step-lankaa.

EDIT: Mun piti ekaksi kiittää kaikista aivan ihanista kommenteista edellisen postauksen villatakkiin, josta itsekin oli ylpeä. Alpakka lankana on kivaa neuloa ja ihanan lämmintä ja tuo vihreä on mun lemppareitani. Saajakin oli tyytyväinen. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan!

Malli:perussukka, 60 s.
Lanka :Austerman Step
Puikot: 2,5 mm bambut
Kulutus 55 g

sunnuntaina, maaliskuuta 09, 2008

Alpakkaunelma

Tätä alpakkavillatakkia on tehty pitkään ja hartaasti. Malli on Modasta 3/2007 nimeltään Pitsikauluksinen jakku. Lankana on SandnesGarnin Alpakka. Ostin lankaa ihan ohjeen mukaiset 650 g ja viime vaiheessa alkoi pelottaa langan riittävyys. Ei olisi halunnut uusia ufoja sen takia, että lanka loppuu kesken.

Alussa oli pieniä hankaluuksia reunuksen ja kauluksen kanssa. Ne neulottiin yhtenä suurena pyörönä alkaen 500 silmukalla. Pyöröpuikot olivat vähän liian lyhyet ja koko neulos oli myttynä. Jossain vaiheessa oli pakko tsekata kunnolla ja olihan minä neulonut pitsiä lähes kolme kerää kierteelle. Pura ja aloita alusta. Hamsterikuukin tuli väliin ja siirsi työtä.


Alku aina hankalaa, lopussa kiitos seisoo. Uhoava tuntuu olevan tyytyväinen neuleeseen, joka näyttää istuvan hyvin ja kauluksesta/reunuksesta on moneksi -jopa hupuksi.


Malli: Pitsikauluksellinen jakku, Moda 3/2007
Lanka: SandnesGarn Alpakka (650 g oli ja jäljellä 15 g)
Puikot: 4,5 mm Addit ja osin bambupyöröt
Kulutus: 600 g

maanantaina, maaliskuuta 03, 2008

Sukkalankojen vähennystä...


Sukkia taas lisää. Punainen sukka on tehty ennen hamsterointia. Nyt viikonlopun pääkaupunkiin suuntautuneella matkalla tuli neulottua toinen sukka valmiiksi. Onneksi oli valkoista lankaa mukana ja sai senkin väännettyä pitsisukiksi. Sama vanha malli edelleen ja vain siksi , että osaan neuloa sukat välillä vähän vilkuillen. Voi kuunnella ja keskustella samallla.
Seitsemän veljeä -lankaa löytyy aina vaan huushollista milloin mistäkin. Ilmeisesti sitä välillä lankaa ostaakin. Tavoite on, että joskus ne mahtuvat yhteen isoon muovilaatikkoon. Siihen saa vielä muutamat sukat neuloa. Jos pääsisi tavoitteeseensa kesän aikana.

Malli: pitsisukat -ohje löytyy sivusta Lanka: 7 V Puikot: 3,5 mm Kulutus yhteensä:185 g

perjantaina, helmikuuta 29, 2008

Sukkia, sukkia...

Noro- jakkuni jäi sitten kesken ja ei kartuttanut hamsterikuuni tiliä. Se olisi ollut hyvä juttu, siis 450 g! Neuleinnostuskin hävisi sen keskenjäämisen myötä. Lankaa tulee joskus ja sitten jatkan, I hope so. Keskeneräisiä (aiemmin kuin helmikuussa aloitettuja) en viitsinyt jatkaa. Uusien aloittaminenkin oli hankalaa. Yhdet lapsen sormikkaat aloitin, mutta kesken ovat. Pitäisi olla lapsi mallina, kun tuo koon arviointi on niin vaikeaa.
Siniset sukat tein jo viime viikolla ja tänään hätäpäissäni tuon punaraidallisen parin toisen sukan.
Ylitin kuitenkin reilusti tavoitteeni eli puoli kiloa! Yhteensä helmikuussa on neulottu 795 g ! Siis 5 g vaille 800 g. Pitäisiköhän vielä väkertää edes yksi tilkku vuosikausien tilkkupeittoprojektiini - varmaan 80-luvulta alkanut peittoprojekti. Kesämökillä voisi ottaa Uhoavan kanssa kirin kesällä ja molemmat saisivat tilkkupeittonsa valmiiksi.

Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen lopputulokseen ja itseeni! Minkäänlaista lovea tai kuoppaa tai telkkahuoneen korien, pöytien yms tasojen siistiytymistä langoista en kuitenkaan huomaa.

Malli: perussukat, koko 34, 44 s
Lanka: 7 V
Puikot 3,5 bambut
Kulutus: yht. 140 g

Edit: sain kuin sainkin 800 g rikki, virkkasin yhden palan ikuisuusprojektiini. Siis kokonaisumma 805 g !

sunnuntaina, helmikuuta 24, 2008

Noroa oli liian vähän

Minulla oli itseäni varten 450 g Noro Silk Garden- lankaa ja se on nyt tikutettu lähes kaikki. Takakappale on valmis ja etukappaleet samoin. Hihat on tehty pyöriöön asti. Solmiamisnauha puuttuu. Neuleen värit eivät ole lainkaan oikeat salamalla otetussa kuvassa. Joskus kun jakku on valmis, saatte kuvan "oikeilla" väreillä. Riittäneekö 50 g lisää, vai ostanko 100 g? Punnitsin työn välillä,ruvettuani epäilemään, että lanka ei riitä. Yhteensä tuli 450 g ,mitä minulla olikin. Kaikki kerät olivat tallella. Ei muuta kuin ostoksille.
Olin ajatellut,että tästä tulee hyvin hamsterigrammoja... Täytynee kysyä ylituomarilta saisiko tehdä tuon ylimenevän osan muuten vain ja 450 g kävisi hamsterikuukauden tulokseen.

Edit: Ei ehdi hamsterikuuhun, Noro-lankaa ei ollut. Tilattiin ja odotellaan. Paljon ei kerkiä enää neuloa. Tavoite oli jos puolikiloa saisi tehtyä/kulutettua ja se on tehty kuitenkin.


Aurinkoista lopputalvea ja hyvää lomaa lomailijoille!

sunnuntaina, helmikuuta 17, 2008

Valmiita

Sukkia 7 V-langasta. Punaiset raitasukat valmistuivat viime viikolla ja vihreät vanhat pitsisukat tuli neulotuksi autossa istuessa ja kuunnellessa luentoja. Kummassakaan ei ole mitään ihmeitä; ihan perussukkia.

Lanka: 7 V
Puikot: 3,5 mm bambut
Koko: lapsen 29-30
Kulutus 55 g


Malli: pitsisukat
Koko: aikuinen/ nainen
Kulutus: 100 g

Myssyn malli on syksyn Seitsemän Veljeksen lisälehdestä. Lanka on muuta ja siksi kokoa on pienennetty yhden kuviokerran verran. Langan sain vuosi, pari sitten joululahjaksi ja sitä on vieläkin jäljellä. Huivin voisi tehdä vielä. Rouva Oranssi teki samalla mallilla komean oranssin setin nimensä mukaisesti.


Malli: Novitan liitteestä syksyltä -07, hieman muokattu
Lanka: Katia Tundra ( 50 % villaa, 40%akryylia, 10% viskoosia)
Puikot: 5 mm pyöröt ja bambut
Kulutus: koko 100 g kerä meni ja puoli metriä jäi lankaa, mutta painoa oli näin talviaikaan oli 90 g



sunnuntaina, helmikuuta 10, 2008

Pipoja kasa Punaiselle Ristille...

Viime viikolla tein valmiiksi yhden lapsen pipon SPR:lle neuletempaukseeen "Pipoapua Pohjolasta". Ajattelin postata vasta, kun saan toisenkin pipon tehdyksi. Viikon sisällä on tullut kahdesti käytyä Helsingissä; junalla ja pikkuauton kyydissä. Niin loputkin Smart-langat taipuivat pikkulapsen pipoiksi. Pieni kerän nöttönen jäi jäljelle.
Ehkä pipot riittävät vähäksi aikaa - tai mistä sitä aina itsensä löytää.

Malli: SPR, Moda, Tekstiiliteollisuus
Lanka: Smart
Puikot: 3, 5 mm bambut
Kulutus: kaikkiin kuuteen pipoon 275 g

keskiviikkona, helmikuuta 06, 2008

Ekat hamsterigrammat

Hamsterikuun alkaessa oli pää täynnä suunnitelmia ja lankoja valmiiksi kaivettuna kätköistä esiin, mutta sitten olikin ongelmia. Aloitin yhtä neulejakkua ja takakappale on puolivälissä. Sitten aloitin yhtä salaista juttua ja sekin on melkein valmis. Mutta kai sitä pitää olla valmista ekalla viikolla, muuten olisi huono alku koko kuukaudelle. Sitten vuorostaan esiin kaivamani 7V-langat muotoutuivat miesten sukiksi yhdelle suvun miehelle. Eivätköhän nuo kelpaa saapassukiksi!
Nyt taas muuta puikoilla - yksi on valmis ja toinen kesken. Mutta niistä sitten joskus...

Lanka: 7 V
Puikot: 3,5 mm bambut
Malli : perussukka; varressa 56 s ja terässsä 52 s
Kulutus : 135 g

torstaina, tammikuuta 31, 2008

Puikot lähes valmiina

Todistusaineistoa, että muun muassa näitä lankoja löytyy melkoinen kasa valmiiksi kaivettuna esiin ja sitten vielä on 7 V-lankaa miehen veljen sukkiin. En käynyt tänään lankakaupassa, istuin 6-7 tuntia junassa ja palaverissa yli 5 tuntia. Eli siis nämä ovat vanhempia hankintoja. Liivin toista etukappaletta sain 50 g verran sain neulottua junamatkalla - nukuin, luin lehteä, kahvittelin ja suunnittelin seuraavia työviikkoja....
Puikkoja Noro-neuleeseeni en löytänyt varastoistani sopivaa kokoa - on kai niitä jossain ufossa kiinni. Jos sitä kuitenkin poikkeaisi Prismassa töistä tullessa ja ostaisi tavan pyöröt. Maijasta pitäisi tulla eskarilaisen tilauslapaset ainakin. Smartia tässä kerran ostelin ja niistä langoista pitäisi tulla jotakin SPR:n keräykseen. Nämä eivät tehneet mitään lovea varastoihini, höh! Toinen juttu on tietenkin mitä sitä tulee tikutettua hamsterikuussa. No, muutama automatka ja junamatka on tulossa helmikuussa - niiden aikana saan yleensä jotain tehtyä. Tapani mukaan todennäköisesti aloitan pari, kolme, ehkä neljäkin neuletta viikonloppuna, jotta on neule valmiina joka lähtöön. Sitten ne taas valmistuvat siellä loppuhamsterikuussa.
Ne keskeneräiset; villatakin hihojen "yhteiskappale" on edelleen puolivälissä ja liivistä puuttuu vajaa puolet yhdestä etukappaleesta ja yksi sukka on tehtynä ja kaveri odottaa - se odottaa ehkä maaliskuuhun. Jotakin sentään valmistui pari päivää sitten. Laitetaan ne nyt tähän, koska eivät kartuta ensi kuun kertymää. Siis edelleen ihanat Step-sukat ja suunnilleen tiedän, kuka saa. (Riippuu ehdinkö tehdä toiset ihan lähipäivinä.)

Malli: perussukka
Lanka: Austerman Step
Puikot: 2,5 mm vääntyneet bambuni
Kulutus 60 g

sunnuntaina, tammikuuta 27, 2008

Keskeneräisiä

Tästä on tulossa se Modan ohjeella tehty villatakki. Tarkemmat tiedot kun neule aikanaan valmistuu. Näyttää villatakilta? Väri on tässä kuvassa paljon lähempänä oikeata kuin edellisessä tätä neuletta koskevassa postauksessa.Tätä reunusta on paljon, siitä tulee helma ja iso kaulus samalla. Hihojen kappaletta on tehty noin puolet, mutta nyt ei oikein jaksa keskittyä laskemaan kavennuksia. Hiha tehdään hihan suun pitsistä toisen hihan suun pitsiin yhtenä kappaleena. Kasaaminen voi olla hauskaa - ainakin erilaista kuin tavallisissa villatakeissa. Olisihan kiva saada valmiiksi ennen helmikuuta, mutta ei varmaankaan ehdi.



Toinen aktiivisesti kesken oleva on liivi niin ikää Modasta, kylläkin tämän vuoden malleja. Etukappaletta olen purkanut pari kertaa ja toivottavasti se on tulossa oikeanlaiseksi. Tästäkin tarkemmat tiedot , kun liivi on saatu kasaan.
Kolmantena kesken on ne siniset Step-sukat ja yhdet muut sukat. Mutta jos jotkut olisi torstaina valmiit. Suunnitelmia ja lankoja on hamsterikuulle ihan jonossa asti- mutta aloitusneule on kysymysmerkki vielä. Pitäisi tehdä miesten sukat, pipo, eskarilaisen lapaset, muutama lahjus...

lauantaina, tammikuuta 26, 2008

Voitto kotiin

Nämä ihanat, minun väriset lankakerät kotiutuivat viikolla luokseni. Ovat vielä hiplailuasemissa ja eivät ole asettuneet kaapin kätköihin. Voitin Muori Mennikäisen arpajaisissa 400 g lankaa! Suuret kiitokset vielä kerran Muorille! Lankaa on muutenkin alkuvuoden aikana asettautunut Gnu-huusholliin aika reippaanpuoleisesti. Pitihän sitä hakea yhteen juttuun tänään vielä lisälankaa Pikkulinnasta. Poikkesin ohikulkiessani vielä Anttilassa ja ostin melkein viimeisiä Florica-keriä 1,90€/ kappale.
Onneksi on Hamsterikuukausi tulossa! Vai onko tämä valmistautumista kuukauteen, ostanpa valmiiksi...
Yleisön pyynnöstä vielä lumihangella otettu kuva ihan ekasta Revontuli-huivistani! Varmaankaan ei jää viimeiseksi.
Oman arvontani palkoinnoista toinen on lähtenyt Wiiksille. Nipsu ota yhteyttä meilitse; isognu (at) yahoo (piste) com, jotta saat palkintosi.

maanantaina, tammikuuta 21, 2008

Revontuli valmiina

Revontuli-huivini on valmis. Värit nyt ovat kuvassa mitä sattuu näillä harmailla keleillä ja illalla. Värit ovat oikeassa elämässä syvät punaiset (Pirtin kehräämön karstalanka, väri 723 ja linkissä oikeat värit), eivätkä mitään oranssia tai harmahtavia.Pitänee kuvata uudelleen jonain aurinkoisena päivänä ja keskellä päivää eli siis viikonloppuna jolloinkin.
Alku aina hankalaa. Aloitin huivin ja purin ja aloitin ja purin ja aloitin - siis vanha sananlasku pitää paikkansa: kolmas kerta toden sanoo. Ajattelin, että aivoissa on heikko alue pitseille. Fifin aloittaminen oli yhtä hankalaa aikoinaan. Mutta kyllä se siitä sitten alkoi sujua. Joskus juttelu tai telkkarin katsominen vei mennessään ja taas sitä purettiin silmukka silmukalta taaksepäin.Varmaan teen vielä uusia huiveja, kun saisin nyt muut postauksen keskeneräiset valmiiksi.
Tarkoitus mennä mukaan Lankahamstereihin. Olen jo ilmoittautunut. Silloin pitää aloittaa uusia neuleita ja vanhat pitäisi saada alta pois ufoutumasta.


Malli: Revontuli (Annen ohje löytyy Ullaneuleesta)
Lanka:Pirtin kehräämön karstalanka 140 tex x 2, ,väri 723
Puikot: 4,5 100 cm Addin pyöröt
Kulutus: 135 g

perjantaina, tammikuuta 18, 2008

Kukkia kaikille

Lämpimät kiitokset You make My day -huomionosoituksesta: Johanna L, Eija, Villasukka, Catariina, Helmis, Sibylla ja rakas kuopukseni Uhoava Gnu. Voi, miten kaikki lämmittivätkään mieltäni! Tässä teillekin kiitoskukka!


Ihan uskomaton amaryllis, jouluna oli yksi kukkavana neljine kukkineen, sitten tuli uuden vuoden paikkeilla toinen kukkavana ja nyt siinä kolmas kukkavana viisine auenneine kukkineen ja kuudes on tulossa, nupulla!


Kukka myös kaikille edelliseen postaukseen vastanneille. Uhoava toimi onnettarena ja niin nousi ensin Nipsu ja sitten Wiiks. Laittaisitteko sähköpostia: isognu(at)yahoo(piste)com. Kiva oli löytää uusia tuttavuuksia kommenttien kautta! Mukavaa oli myös kun vanhoja tuttuja oli mukana arvailemassa. Miksiköhän minulla on aina tuhat ja sata työtä meneillään samanaikaisesti?

Ai, niin ne oikeat vastaukset. Punaisesta on siis tulossa (loppusuoralla mennään) Revontuli-huivi. Edessä oleva harmahtavalta näyttävä on vihreä Uhoavalle valmistumassa oleva pitsineulostakki viime vuoden Modasta. Siniset ovat todella Step-lankaa ja sukkaa pukkaa. Viimeinen on päivänvalossa ihanan suklaanruskea liivin alku miniälle. Kaikista kuvia sitten aikoinaan, mikäli eivät ufoudu.

sunnuntaina, tammikuuta 13, 2008

Kuva-arvoitus odotellessa lukua 55555

Vajaa kaksi vuotta (toukokuun alussa 2006 aloitin) on blogi ollut olemassa. Muutaman kuukauden ajan lueskelin blogeja ja mietin uskaltaisiko tuohon ryhtyä. Lopulta yksi toukokuinen ilta tekninen tukeni istui vieressäni ja blogi perustettiin. Kävijöitä on ollut kivasti ja tänä aikana on tutustunut virtuaalisesti moneen bloggaajaan ja joitakin olen tavannut ihan livenä. Aika koukuttava maailma on auennut bloggamisen myötä. Nyt blogeissa kiertävä You make my day! on näyttänyt miten blogit ovat tulleet tärkeiksi. Huomaan lukiessani päivityksiä blogilistaltani (piiitkä) jätän muutamia aina herkkupaloiksi viimeksi. Tai jos on kiire, niin luen ne ensin.

Mutta kuvaan ja suureen lukuun 55555. Kuvassa on nyt tällä hetkellä aktiivissa vaiheessa olevat keskeneräiset. Viime vuoden fufoilua seuranneet tietänevät, että ufoja riittää tässä huushollissa! Siinä on sinistä, punaista, ruskeaa ja vihreää..... Arvailemalla mitä olisi tulossa olet mukana 55555-arvonnassa. Arvonta suoritetaan joskus lähipäivinä ja joka tapauksessa viimeistään ensi viikonloppuna. Palkinto löytynee Isognun pursuavista ja joka paikkaan ulottuvista lankavarastolonkeroista.

EDIT-täti täällä jutustelee noista väreistä. Kiva talvi ja salamavalo, joka muuttaa värit!. Edessä oleva on vihreä oikeassa maailmassa ja violettiin taittuva joustinneuleinen alku tumma suklaa!

lauantaina, tammikuuta 12, 2008

YOU MAKE MY DAY

Sain juuri huomionosoituksen Johannalta blogista Made by Johanna ja Eijalta blogista Krista äiti ja täti.
Kiitos! You make my day -teet päivästäni ihanan.

Tällainen kiitos oli todella mukava saada! Lainaan Johannana tekstiä, koska olen samaa mieltä: "Näitä on kiva antaa ja kiva saada. Kommentoimalla toisten blogeja me osoitamme lukevamme ja olevamme kiinnostuneita, blogien kommenttien kautta löytyy kiinnostavia blogeja.
- Mutta silloin kun haluamme vielä henkilökohtaisemmin kertoa, että juuri sinun blogiasi odotan ja saan siitä aina ajateltavaa tai ihailen kauniita töitäsi- silloin tällaiset huomionosoitukset ovat paikallaan."

Näitä on jaettu kymmenelle. Se onkin probleema, koska minulla on monta kivaa, hauskaa, innostavaa, mielenkiintoista ja ideoita antavaa blogia, joita seuraan. Haluaisin antaa kaikille, mutta nyt valitettavasti vain kymmenen.

Angorina
Famu Varrella virran
Langanpätkiä
Mohairmetsä
Palagan puikkoilut
Strickmühle
Sukkalandia
Uhoava Gnu
Villanne
10 puikkoa langalla

Voi, voi vielä olisin halunnut antaa useamman :(

torstaina, tammikuuta 10, 2008

Uudet tossut

Joskus loppukesällä ja alkusyksyllä tein samanlaiset kirkkaamman väriset tossut. Nyt lomalla kotona olen pitänyt niitä, kun varpaita on palellut. Tossut ovat todella lämpimät. Nyt tein toiset samalla mallilla ja koolla. Eli naisen jalkaan sopivat. Lanka on Pirtinkehräämön alekorin nimeämätöntä lankaa- karstalankaa? Huovutin useampaan kertaan, kun en uskaltanut laittaa 60 asteen pesuun. Tulihan niistä sopivat. Pienenivät ja paksuuntuivat pesussa jonkin verran.


Lanka: Pirtinkehräämön karstalanka?
Puikot. 4,5 bambut
Malli: 12 s puikoilla aja edessä 6.krs nurin.
Kulutus: 95 g

EDIT: siis karstalankaa- kiitos Angorinalle tiedosta!

maanantaina, tammikuuta 07, 2008

Ohje pitsisukille -neulomisiin


Ohje:

1 krs: 1n, 5o, 7x ( lk 1o ) lk, 5o, 1n
2 krs: 1n, 3o, 2o yhteen, 15o, 2o takakautta yhteen, 3o, 1n
3 krs: 1n, 2o, 2o yhteen, 15o, 2o takakautta yhteen, 2o, 1n
4 krs: 1n, 1o, 2o yhteen, 15o, 2o takakautta yhteen, 1o, 1n
5 krs: 1n, 2o yhteen, 15o, 2o takakautta yhteen, 1n

Ja niin edelleen - toista.

Lankana 7 veljestä. Silmukoita 46 joista 27s (14 + 13) takana joustimena ja lopuilla 19s aloitettu mallineule.

Malli on alunperin Tiinan blogista, jota ei enää löydy.









P.S. Kuvat saa näkymään isompina, jos klikkaat.

lauantaina, tammikuuta 05, 2008

Tekninen tukeni on ollut töissä

Tekninen tuki on pyörähtänyt huushollissa. Toiveeni mukaan hän on muutellut ja ajantasaistanut sivupalkkeja ja siirtänyt osan menneen talven lumiksi. Nyt on taas paikka merkitä tämän vuoden langankulutusta ylös. Sietää kyllä kuluttaakin lankaa, kun on sen verran tullut jo tänä vuonna ostettua lankaa ja tilattuakin lisäksi reilu kilo.

Ihan jäitä pitkin ei mökille pääse vielä. Tänään otettu kuva Päijänteeltä.

Mitään valmista esiteltävää ei ole vielä. Oikean käden etusormessa on kaksi reikää, kun Uhoavan villatakkia on tehty päivittäin. Ehkä se tässä joskus valmistuu... Aloitin tapani mukaan yhtä muuta uutta työtä ja olen välillä jatkanut yhtä vanhaa ufoa. Monta rautaa tulessa eli keskustelenko, istunko yksin kotona, katsonko telkkaria jne..

Lämpimät kiitokset kaikille edellisen postauksen kommentoijille. Ufojakin varmaan häviää (=muuttuu fufoiksi) vuoden aikana, mutta itseni tuntien muutama uusikin astuu remmiin. Odotan jännityksellä tuleeko lapasvuosi, villatakki-vuosi vai joku muu vuosi.