perjantaina, huhtikuuta 07, 2023

Hyvää pääsiäistä sekä sinistä ja raitaa


Näiden keltaisten leinikkien myötä toivotan Sinulle lukijani Hyvää pääsiäisen aikaa!


Sukkia on syntynyt aika vauhtia ja kertyivät taas kasaan viimeistelyä vaille. Tällä viikolla päättelin loputkin ja höyrytin. Tänään sukat pääsivät kevätaurinkoon kuviin.

Nämä sukat ovat Taitoshopin Olli-langasta 3,5 mm puikoilla. Sukat ovat kooltaan 37/38 ja lankaa näihin kului 93 g.

Nämä pupusukat on tehty kantalappuKALissa Instan puolella ja nyt tein ne valmiiksi. Lankana on Seitsemän veljestä. Koko on 38 ja lankaa kului 98 g.


Nämä sukat on 8-9 vuotta sitten ostettua teeteen Tundraa. Lankaa ei saa kyllä poikki muuten kuin saksilla. Itsellä ei taida olla yhtään tästä langasta neulottuja sukkia. Vuosia on tehnyt mieli kokeilla tätä raidoitusta eli piin lukua. Kummassakin sukassa on sama raidoitus piin, matemaattisen vakion alusta alkaen. Sukkien koko on 39 ja lankaa kului 83 g. Piin arvo on 3,14159 26535 89793 23846...


Pääkaupunkiseudulla ollessa olen neulonut Seitsemän Veljestä-lankojen jämiä/aloitettuja keriä. Kuljetin kassillisen langanloppuja sinne. Osa väreistä loppui ja osaa jäi vielä. Nämä sukat ovat kokoa 37 ja lankaa kului 93 g.


Näihin harmaan ja vihreän värisiin sukkiin kului 123 g ja ovat kokoa 42/43. Löysivät jo omistajansa ja ovat tänään lämmittäneet hänen varpaitansa.

Lankapaastoon: 392 g näistä ja koko lankapaastoon 787 g.  Tärkeintä oli, että olin ostamatta lankaa.


 

10 kommenttia:

Maarit kirjoitti...

No onpa tutunnäköiset pupusukat, kiva kun neuloit ne :) Paljon on sukkia syntynyt!

Vanuttunut Villasukka kirjoitti...

Ihania sukkia, varsinkin piisukat (mikä idea!), että Veikka-jämikset <3
Aurinkoista pääsiäistä sinulle <3

Puikoillanikin kirjoitti...

Mahtava määrä sukkia. Miten olet ehtinytkin? Minulle ei auennut tuo pii-juttu. Pii on kyllä tuttu juttu, mutta miten se liittyy raitasukkiin? terveisin: Nimim. Rautalankaa vailla.

KristiinaS kirjoitti...

Hyvää pääsiäistä!

KristiinaS kirjoitti...

Hmm, mulla menee nyt yli hilseettömän pään tuo pii-raita-asia. Noh, ei mun ehkä kaikkee tarvii ymmärtääkään.

Omppumato kirjoitti...

Upeita sukkia, varsinkin nuo puput on tosi suloiset :).
Ihanaa pääsiäistä!

Iso Gnu kirjoitti...

Maarit: aloitin lasten koolla myös, mutta ovat tällä hetkellä keskeneräisten kasassa. Kivat sukat, kun oli paljon myös ihan perusneulomista kirjoneuleen lisäksi. Kiitos!

Vanuttunut villasukka: Kiitos!Noita pii-sukkia olen miettinyt tosiaan kauan. Vuosi sitten ostin jopa Heurekasta pikku-pussukan neuletarvikkeille ja pussukkaan on printattu piin lukuarvoa aika pitkälle.

Puikollanikin: eläkeläinen ja viime aikoina liikkuminen on ollut kivuliasta ja aika paljon olen istunut ja neulonut.Aika perusjuttuja olen nyt neulonut. Välillä yöllä valvoessa olen neulonut mutkikkaampaa, niin sitten päivänvalolla olen purkanut.Katsopa Kristiinalle kirjoittamani vastaus raidoituksessa.

Kristiina: Kiitos samoin hyvää pääsiäisen jatkoa! Pii on siis matemaattinen suure, jolla on loputtomasti desimaaleja. Tein eka raitaan eka numeron verran kerroksia eli 3 krs, seuraavaan 1 krs, sitten 4 krs jne piin lukeman mukaan vuorotellen vaaleansinisellä ja valkoisella raidoittaen.Ei tarvinnut miettiä, kuinka leveitä raitoja tekee. ;)

Omppumato: Kiitos! Puput sopivat nyt pääsiäiseenkin.

Sude kirjoitti...

Hyvinpä olet saanut lankoja kulutetua. Minä tykkään eniten noista jämälankasukista. Ei tule ihan samanlaisia vastaan koskaan ja nätisti olet saanut värit sopimaan toisiinsa.

enkulin käsityöt kirjoitti...

Suloisia sukkia olet tehnyt.
Mukavaa Pääsiäisen Aikaa Sinulle.

Iso Gnu kirjoitti...

Sude:Olin itsekin tyytyväinen jämälankasukkiin.On mulla jotkut ikivanhat jämäsukat, joista tytär totesi; värisilmäni pettäneen tai näköni hävinneen. Pitäiskin joskus kuvata ne. ;)

Enkuli: kiitos! Vieraat lähti tänään ja nyt omaa aikaa myös. Siis koko paketti pääsiäisen ilona.